Написати лист    Головна сторінка
 
Головна
Структура ОНМЦК
Історія
Сценарії
Фотогалерея
НКС Волині
Часопис "ЯРОВИЦЯ"
Контакти
З яких причин вважаєте себе культурною людиною?
Працюю в культурній галузі
Читаю книги
Не вживаю нецензурщини

Обласний конкурсу з музично-теоретичних дисциплін та музичної літератури2012.10.22 14:51

 З метою розвитку зацікавленості учнів до музично-теоретичних дисциплін та музичної літератури, підвищення рівня їх знань, розвитку творчих навиків, оцінки стану методичної роботи викладачів 
 НАКАЗУЮ: 
 1. Провести 20 березня 2013 року (початок о 10.00) у Волинському державному училищі культури і мистецтв імені І.Ф.Стравінського конкурс з музично-теоретичних дисциплін та музичної літератури серед учнів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів області згідно положення, що додається. 
 2. Директору Обласного науково-методичного центру культури Рожновій Л.В. забезпечити вирішення організаційних питань, пов'язаних з підготовкою і проведенням ІІІ (заключного) туру конкурсу. 
 3. Директору Волинського державного училища культури і мистецтв імені І.Ф.Стравінського Панасюку В.Г. забезпечити організацію і належні умови для проведення ІІІ туру конкурсу та участь викладачів у роботі журі. 
 4. Директорам початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів області забезпечити участь учнів і викладачів у регіональних (1, 5, 6 березня 2013 р.) та заключному (20 березня 2013 р.) турах конкурсу. 
 5. Директорам базових початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів подати до 11 березня 2013 року в Обласний науково-методичний центр культури (м. Луцьк, вул. Горького, 3) звіти про проведення ІІ (регіонального) туру і списки-заявки для участі у ІІІ (заключному) турі конкурсу. 
 6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника управління культури і туризму облдержадміністрації Остапчук Г. В. 

 Начальник управління                                                                                   В. Лисюк 

Додаток 
до наказу управління культури 
і туризму облдержадміністрації 
 від 02.07.2012 № 93_ 

ПОЛОЖЕННЯ 
про обласний конкурс з музично-теоретичних дисциплін
та музичної літератури серед учнів початкових спеціалізованих мистецьких 
навчальних закладів 

 Конкурс проводиться з метою розвитку зацікавленості учнів до музично-теоретичних дисциплін та музичної літератури, підвищення рівня їх знань, розвитку творчих навиків, оцінки стану методичної роботи викладачів. 
 У конкурсі беруть участь учні ДМШ і ДШМ області, результати їх виступів оцінюються за категоріями в залежності від терміну навчання в мистецькому закладі: 
 І категорія – 5-6 класи (6-річний термін навчання); 
 ІІ категорія – 7-8 класи (8-річний термін навчання). 
В конкурсі передбачено 2 номінації, кожна з яких включає такі форми роботи:
 1) сольфеджіо: - музичний диктант; - акустичний ряд; - творче завдання; - запис гармонічної послідовності. 
2) музична література: - письмова вікторина; - завдання в тестах. 
Кожне завдання оцінюється за 10-бальною системою. Результати заносяться до протоколу. Конкурс проводиться у три тури. 
І тур проводиться у всіх ДМШ та ДШМ області до 28 лютого 2013 року. 
Голова журі – директор школи, члени журі – викладачі музично-теоретичних дисциплін. 
ІІ (регіональний) тур конкурсу проводиться у базових школах за таким графіком: Ковельська ДШМ - 1 березня 2013 року; Луцька ДМШ № 2 – 5 березня 2013 року; Луцька ДМШ № 1 – 5 березня 2013 року; Володимир-Волинська ДМШ – 6 березня 2013 року. 
 Голова журі – викладач Волинського державного училища культури і мистецтв імені І.Ф.Стравінського, члени журі – завідувачі відділами, викладачі музично-теоретичних дисциплін. Звіти про ІІ тур конкурсу разом із заявкою на участь у ІІІ (заключному) турі подаються у Обласний науково-методичний центр культури (м. Луцьк, вул. Горького, 3) до 11 березня 2013 року. Відповідальність за достовірність даних на учасників ІІІ туру конкурсу несе директор базової школи. 
  На ІІІ тур від кожної базової школи направляється не більше 5 конкурсантів у кожній з категорій. 
 Голова журі – голова предметно-циклової комісії музично-теоретичних дисциплін Волинського державного училища культури і мистецтв імені І.Ф.Стравінського, члени журі – завідувачі відділами, викладачі музично-теоретичних дисциплін. Переможцем є конкурсант, який отримав по 10 балів у двох номінаціях, лауреатами – конкурсанти, які зайняли І, ІІ, ІІІ місця. В залежності від рівня підготовки учасників конкурсу журі має право розділяти, або не присуджувати всі місця. 
 Переможець і лауреати конкурсу нагороджуються дипломами управління культури і туризму облдержадміністрації. Рішення журі є остаточним і перегляду не підлягає. 

Вимоги з сольфеджіо.
 6-річний термін навчання 
1. Одноголосний диктант (10 програвань, 25 хвилин). Орієнтовні труднощі:
 - прості розміри, синкопи, пунктирний ритм; 
- натуральний мажор, 3 види мінору (в т.ч. у поєднанні). 
2. Акустичні ряди та гармонічна послідовність в межах програми (15 хвилин), що містить наступні завдання: 
1) прості інтервали (10 співзвуч, 3 програвання); 
2) акорди (10 співзвуч, 3 програвання): - мажорний і мінорний тризвуки з оберненнями; - малий мажорний септакорд з оберненнями; - двічі зменшений септакорд; 
3) акордова послідовність (3 програвання): 
- головні тризвуки з оберненнями (1 речення); 
- D7 з оберненнями; 
- зм.VІІ7. 
3. Творче завдання (15 хвилин): 
до заданого 1-го речення додати 2-ге. 
Кожне завдання оцінюється за 10-бальною системою. 
8-річний термін навчання 
1. Одноголосний диктант (10 програвань, 25 хвилин). 
Орієнтовні труднощі: 
- складні розміри (44, 68), синкопи, особливі види ритмічного поділу; 
- натуральний і гармонічний мажор та 3 види мінору (в т.ч. у поєднанні); 
- хроматичні звуки (в т.ч. взяті і кинуті стрибком); 
- відхилення у тональності І ступеня споріднення. 
2. Акустичні ряди та гармонічна послідовність в межах програми (15 хвилин), що містить наступні завдання: 
1) прості інтервали (10 співзвуч, 2 програвання); 
2) акорди (10 співзвуч, 2 програвання): 
- 4 види тризвуків, із них мажорний і мінорний – з оберненням; 
- малий мажорний септакорд з оберненням; 
- малий мінорний, малий зменшений та двічі зменшений септакорди; 
3) акордова послідовність у формі періоду (3 програвання): 
- головні тризвуки з оберненнями; 
- D7 з оберненнями; 
- ІІ7 та VІІ7. 
3. Творче завдання (10 хвилин): до заданого 1-го речення додати 2-ге. 
 Кожне завдання оцінюється за 10-бальною системою. 
Письмова вікторина з музичної літератури (12 фрагментів). 6-річний термін навчання 
1. Й.Гайдн – симфонія № 103, Es, „З тремоло літавр”: теми вступу, ГП, ПП з І ч. 
2. В.А.Моцарт – симфонія № 40, q: ГП, ПП І ч., 
3. Л.ван Бетховен – симфонія № 5, с – ГП, ПП І ч., ГП фіналу. Увертюра „Егмонт”: теми вступу, ГП, ПП, кода. 
4. Й.С.Бах – „ДТК”: прелюдії і фуги №№ 1, 2 (С, с). Органна токката і фуга (d). 
5. Ф.Шуберт – вокальний цикл „Прекрасна мельниківна”: №№ 1, 2, 20. „Незакінчена симфонія”, h: вступ, ГП і ПП з І ч. 
6. Ф.Шопен – Полонез № 3 (А), Мазурка № 49 (а), Вальс № 7 (сіs), Прелюдія № 20 (с), Етюд № 12 (с). 
7. Е.Гріг – симфонічна сюїта „Пер Гюнт”: І сюїта – 4 пєси., ІІ сюїта – Пісня Сольвейг. 
 8. М.Глінка – опера „Іван Сусанін”: 2 хори інтродукції, полонез, пісня Вані, "Страха не страшусь", романс Антоніди, арія Сусаніна. 
9. М.Мусоргський – опера „Борис Годунов”: "На кого ты нас покидаешь", "Расходилась, разгулялась", "Скорбит душа", "Достиг я высшей власти", "Еще одно", "Как во городе", "Месяц едет"; 
 фортепіанний цикл „Картинки з виставки” – Прогулянка, №№ 5,9. 
10. М.Римський-Корсаков – опера „Снігуронька”: "С подружками", "Полна чудес", ІІІ пісня Леля, "Но что со мной", хори: "Раним-рано", "Ай во поле", "Свет и сила". 
11. П.Чайковський – опера „Євгеній Онєгін”: арія Ольги, арія Ленського, хори (І-ІІІ к.), сцена листа – "Пускай погибну я", "Кто ты, мой ангел"; 
 фортепіанний цикл „Пори року”: "Підсніжник", "Баркарола", "Осіння пісня"; 
І симфонія (g) „Зимові мрії”: І ч. – ГП, ПП, основна тема ІІ ч. 
12. Симфонія невідомого автора початку ХІХ ст.(g) ГП з І і ІV ч. 
13. „Українська симфонія” М.Калачевського: ГП, ПП з І і ІV ч. 
14. С.Гулак-Артемовський – опера „Запорожець за Дунаєм”: "Місяцю ясний", "Ой, щось дуже загулявся", "Відкіля це ти узявся", "Гей, Одарко", "О, мій друже", "Блаженний день, блаженний час", "Там за тихим, за Дунаєм". 
15. М.Лисенко – опера „Тарас Бульба”: "Ой, кряче ворон", "Душа тремтить", Гей, літа орел", "Горе на Вкраїні", "Гей, не дивуйте", "Що у світі", увертюра (3 теми). 
16. М.Леонтович. Хорові обробки: "Козака несуть", "Пряля", "Щедрик", "Дударик", "Над річкою, бережком".
 Завдання в тестах (6 тестів). 
1. З запропонованого кола імен виділити: 
 а) віденських класиків; 
 б) композиторів-романтиків;
 в) композиторів ХХ ст. 
2. Назвати чи виокремити імена композиторів – засновників національних композиторських шкіл. 
3. Назвати авторів вибраних (програмних) музичних творів. 
4. Назвати жанри вибраних (програмних) музичних творів. 
5. Визначити жанри вокальної та інструментальної музики. 
6. Назвати оперні персонажі та їх голоси. 
7. Вказати тональності ГП і ПП І-х частин симфоній курсу музичної літератури. 
8-річний термін навчання 
1. Й.Гайдн – симфонія № 103, Es, „З тремоло літавр”: теми вступу, ГП, ПП з І ч., ГП з ІV ч. 
2. В.А.Моцарт – симфонія № 40, q: ГП, ПП І ч., менует – основна тема (ІІІ ч.); фортепіанна соната № 11, А: тема і заключна варіація з І ч., тема-рефрен (А) і тама-епізод (а) – ІІІ ч. 
 3. Л.ван Бетховен – симфонія № 5, с – основні теми всіх частин (ГП, ПП І ч., 2 теми (As, С) з ІІ ч., 2 теми І розділу ІІІ ч., ГП фіналу). 
 Увертюра „Егмонт”: теми вступу, ГП, ПП, кода; 
 фортепіанна соната № 8, с: вступ, ГП і ПП з І ч. 
4. Й.С.Бах – „ДТК”: прелюдії і фуги №№ 1, 2 (С, с).
 Органна токката і фуга (d). 
5. Ф.Шуберт – вокальний цикл „Прекрасна мельниківна”: №№ 1, 2, 20. 
 „Незакінчена симфонія”, h: вступ, ГП і ПП з І ч. 
6. Ф.Шопен – Полонез № 3 (А), Мазурка № 49 (а), Вальс № 7 (сіs), 
 Прелюдія № 20 (с), Етюд № 12 (с). 
7. Е.Гріг – симфонічна сюїта „Пер Гюнт”: І сюїта – 4 пєси., ІІ сюїта – Пісня Сольвейг. 
 8. М.Глінка – опера „Іван Сусанін”: 2 хори інтродукції, полонез, мазурка, пісня Вані, "Велик и свят", "Страха не страшусь", весняний хор, романс Антоніди, арія Сусаніна. 
9. М.Мусоргський – опера „Борис Годунов”: "На кого ты нас покидаешь", "Расходилась, разгулялась", "Скорбит душа", "Достиг я высшей власти", "Еще одно", "Как во городе", "Месяц едет"; 
 фортепіанний цикл „Картинки з виставки” – Прогулянка, №№ 1,5,9,10. 
10. М.Римський-Корсаков – опера „Снігуронька”: "С подружками", "Полна чудес", ІІІ пісня Леля, "Но что со мной", хори: "Раним-рано", "Ай во поле", "Свет и сила". 
11. П.Чайковський – опера „Євгеній Онєгін”: вступ, арія Ольги, арія Ленського, вальс (ІV к.), полонез (VІ к.), хори (І, ІІІ к.), сцена листа – "Пускай погибну я", "Кто ты, мой ангел"; фортепіанний цикл „Пори року”: "Підсніжник", "Баркарола", "Осіння пісня"; 
І симфонія (g) „Зимові мрії”: І ч. – ГП, ПП, основна тема ІІ ч., вальс з ІІІ ч., ПП з ІV ч. 
12. Симфонія невідомого автора початку ХІХ ст.(g) головна партія І ч., основна тема ІІ ч., "Менует", ГП, ІV ч. 
13. „Українська симфонія” М.Калачевського – 7 основних тем твору. 
14. С.Гулак-Артемовський – опера „Запорожець за Дунаєм”: "Місяцю ясний", "Ой, щось дуже загулявся", "Відкіля це ти узявся", "Ти гуляєш дні і ночі", "Гей, Одарко", "О, мій друже", "Блаженний день, блаженний час", "Там за тихим, за Дунаєм". 
15. М.Лисенко – опера „Тарас Бульба”: "Ой, кряче ворон", "Душа тремтить", Гей, літа орел", "Горе на Вкраїні", "Гей, не дивуйте", "Що у світі", увертюра (3 теми). 
16. М.Леонтович. Хорові обробки: "Козака несуть", "Пряля", "Щедрик", "Дударик", "Над річкою, бережком". 
Завдання в тестах (12 тестів). 
1. З запропонованого кола імен виділити: 
 а) віденських класиків; 
 б) композиторів-романтиків; 
 в) композиторів ХХ ст. 
2. Назвати чи виокремити імена композиторів – засновників національних композиторських шкіл. 
3. Назвати авторів вибраних (програмних) музичних творів. 
4. Назвати жанри вибраних (програмних) музичних творів. 
5. Назвати жанри вокальної та інструментальної музики. 
6. Назвати номери, назви і тональності програмних симфоній.  
7. Назвати оперні персонажі та їх голоси. 
8. За текстом оперного номера визначити оперу і її автора, або оперного персонажа, або оперний номер. 
9. Вказати літературні твори, за якими створені лібрето опер. 
 10. Назвати авторів конкретних творів. 
11. Вказати тональності симфоній, тональні співвідношення ГП і ПП у І ч. 
12. Підкреслити імена композиторів, які творили в жанрі: а) опери; б) симфонії. 
Окремі завдання можуть мати форму наближену до завдань збірки дидактичного матеріалу «Музична література в тестових завданнях і кросвордах», К, 2006 р. (завдання: 3-5 (7-8 ст.); 3-4 (20-22 ст.); 1-4 (27-30 ст.); 14-15 (50-52 ст.). Кросворди 1-3, 8-10, 14.
 
Всі права захищено © 2024
Волинський обласний науково-методичний центр культури
Розробка сайту: веб-студія "WebMaestro"