Написати лист    Головна сторінка
 
Головна
Структура ОНМЦК
Історія
Сценарії
Фотогалерея
НКС Волині
Часопис "ЯРОВИЦЯ"
Контакти
З яких причин вважаєте себе культурною людиною?
Працюю в культурній галузі
Читаю книги
Не вживаю нецензурщини

НОРМАТИВНА ДОКУМЕНТАЦІЯ КЛУБНОГО ЗАКЛАДУ2024.12.16 14:04

НОРМАТИВНАДОКУМЕНТАЦІЯ КЛУБНОГО ЗАКЛАДУ

(НА ДОПОМОГУ КЕРІВНИКАМ КЛУБНИХ УСТАНОВ)

Нормативно-правові акти, які регламентують діяльність клубних закладів:

– Закон України «Про культуру» (зі змінами);

– Постанова Кабінету Міністрів України від 12.11.1998 № 1775 «Про нормативи забезпечення населення клубними закладами»;

– Постанова Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2020 р. № 1183 «Про перелік платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою»;

– Наказ Міністерства культури України від 20.09.2011 № 767/0/16-11 «Про затвердження типових штатних нормативів клубних закладів»;

– Загальне положення про клубне формування закладу культури  системи Міністерства культури і мистецтв України, затверджене наказом Міністерства культури і мистецтв України від 07.12.2004 № 835;

– Примірне Положення про любительське об'єднання, клуб за інтересами системи Міністерства культури України (наказ Міністерства культури України № 171 від 05.07.1993 р.);

– Наказ Міністерства культури і мистецтв України від 23.06.1999 № 415 «Про Положення про народний (зразковий) аматорський колектив (студію) закладів культури системи Міністерства культури України» (зі змінами внесеними наказами Міністерства культури України  від 11.10.2013 № 96)

– Наказ Міністерства культури і туризму України № 35 від 23.05.2007 р.

«Про затвердження Примірного положення про клубний заклад».

       – Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року №970 «Про внесення змін до Порядку формування базової мережі закладів культури»;

       – Наказ Міністерства культури і туризму України від 16.07.2007р. № 44 «Про затвердження Положення про проведення атестації працівників підприємств, установ, організацій та закладів галузі культури (зі змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства культури і туризму: № 9 від 03.03.2008р.; № 38 від 13.09.2010р.; 517 від 13.06.2013р.

 

Основні установчі документи клубного закладу:

1.    Статут (положення) клубного закладу зареєстрований у відповідному органі місцевої виконавчої влади. (Зберігається постійно).

2.    Паспорт клубного закладу. (Зберігається постійно).

3.    Структура та штатний розпис клубного закладу (Зберігається постійно).

4.    Кошторис клубного закладу на рік. (Зберігається протягом 5 років).

5.    Посадові інструкції працівників клубного закладу (затверджені керівником закладу. Зберігається 5 років після заміни на нові).

6.    Організаційно-розпорядчі документи, накази та постанови, програми та заходи керівного органу культури, органів місцевого самоврядування. (Зберігається: накази про кадри – 75 років, накази з основної діяльності (зберігаються постійно).

7.    Накази та посвідчення  про присвоєння звань «народний аматорський колектив» та «зразковий аматорський колектив». (Зберігається постійно).

8.    Статути або положення про структурні підрозділи закладу (клубів за інтересами, громадських та аматорських об’єднань, комерційних, госпрозрахункових підрозділів), затверджені керівником закладу. (Зберігається 10 років).

9.     Правила внутрішнього розпорядку закладу. (Зберігається постійно).

10.                       Колективний договір. (Зберігається постійно).

         Установчі документи є документами юридичного характеру і мають нормативно-правову функцію.

         Основним з них є Статут (положення) клубного закладу, що складається на основі «Примірного положення про клубний заклад системи Міністерства культури України», «Методичних рекомендацій щодо створення і організації функціонування центрів культурних послуг у територіальній громаді», вимог та завдань, які є перед установою. Затверджується Статут засновником закладу –  керівником органу місцевого самоврядування. В разі внесених змін у Статут (положення), до нього розробляються додатки, які теж затверджуються та реєструються.

         Заклад вважається створеним і набуває прав юридичної особи з дня його державної реєстрації. Всі затверджені положення клубних закладів підлягають обов’язковій реєстрації як неприбуткові організації у відповідних відділах чи управліннях органів місцевого самоврядування.

         Іншим нормативним документом є паспорт клубного закладу, в якому реєструються всі необхідні відомості.

         Кожен клубний заклад має свою внутрішню структуру, яка складається з окремих підрозділів, клубних формувань. Ця структура розробляється керівником закладу, виходячи з потреб та напрямків роботи. Керівник, відповідно до структури та фінансових можливостей закладу, розробляє штатний розпис і подає його на затвердження керівникам у сфері культури місцевого органу самоврядування.

         Кошторис доходів та витрат складається на рік і включає всі види фінансування (бюджетне, надходження від платних послуг, від комерційної діяльності, обумовлені заздалегідь спонсорські внески) та інші види витрат.

         Посадові інструкції працівників клубного закладу розробляються керівником клубного закладу на кожну посаду, затверджуються і їх копія надається кожному працівнику, з якою він ознайомлюється та підписується.

 

ПЛАНОВА ДОКУМЕНТАЦІЯ

1.    Перспективні (плани або програми) та квартальні  плани роботи клубного закладу. (Зберігаються постійно).

Основні розділи плану роботи на рік та квартал

1. Основні заходи участь в обласних, районних культурно-мистецьких заходах, оглядах, конкурсах, фестивалях, мистецьких акціях тощо.

2. Культурно-просвітницька робота та розвиток аматорського мистецтва – відзначення державних, професійних свят, знаменних та пам’ятних дат, організація просвітницьких дозвіллєвих, розважальних заходів тощо, використовуючи різноманітні форми роботи: (тематичні вечори, вечори-портрети, вечори-зустрічі, вечори-пам’яті, літературно-музичні композиції,  концерти, творчі звіти, тематичні концерти тощо).

3. Методична робота ( для Центрів культурних послуг, центральних клубних установ громад, що виконують методичну функцію) – проведення семінарів-практикумів клубних працівників, семінарів за жанрами аматорської творчості, організація творчих лабораторій, індивідуальних методичних консультацій, майстер-класів тощо).

4. Фінансово-господарська діяльність – платні послуги, ремонти, придбання обладнання, інветаря, музичних інструментів, звукопідсилюючої та освітлювальної техніки, сценічних костюмів тощо.

2.    Місячні плани роботи (зберігаються у журналі обліку роботи. Зберігаються постійно).

3.    Власні програми та заходи з актуальних проблем культурно-просвітницької та дозвіллєвої діяльності. (Зберігаються протягом 5 років).

4.    Плани роботи клубних формувань. (Зберігаються у журналах обліку роботи клубних формувань. Зберігаються постійно).

 

ОБЛІКОВА ДОКУМЕНТАЦІЯ

1.    Журнал обліку роботи клубного закладу. Зберігається постійно.

2.    Журнал планування і обліку роботи аматорського колективу. Зберігаються постійно.

3.    Журнали обліку роботи клубів за інтересами та любительських об’єднань (якщо такі є). Зберігаються постійно.

4.    Облік платної діяльності (за узгодженням з бухгалтерією). Зберігаються протягом 10 років.

5.    Облік матеріальних цінностей. Зберігається постійно.

 

Ведення облікової документації

         Важливою складовою діяльності клубного закладу є добре організований облік роботи, який дає змогу зробити аналіз стану справ, обсягу роботи, ходу виконання основних показників роботи клубу.

         Журнал обліку роботи клубного закладу фіксує весь обсяг роботи як закладі, так і на дозвіллєвих об’єктах,  які знаходяться за межами закладу.

Журнал заповнюється директором Центру культурних послуг, директором Будинку культури чи  завідуючим клубом  щоденно. Зберігається постійно.

В журналі фіксується кожен захід окремо (такі комплексні заходи як свято села, День міста, тощо, фіксуються  окремо з вказівкою локації, часу його проведення, кількості відвідувачів).

         При реєстрації  семінарів, методичних днів фіксується окремо кожна лекція, практичне заняття чи показовий захід у тому порядку, як вони закладені в учбовому плані. Виставки фіксуються щоденно протягом усього терміну їх демонстрації.

         Журнал обліку роботи аматорського колективу ведеться керівником 

аматорського колективу і заповнюється після проведення репетиції, заняття, вистави, концерту. Репертуарні плани складаються  щоквартально.

На основі журналу обліку роботи аматорського колективу, що має звання «народний» чи «зразковий» складається табель обліку фактично відпрацьованого часу згідно  розкладу занять.

Штатні працівники колективу утримуються за рахунок бюджетних асигнувань закладів культури Міністерства культури, усі інші – за рахунок спец коштів. Посадові оклади встановлюються відповідно до чинного законодавства України ( Наказ Міністерства культури і мистецтв України від 23.06.1999 № 415 «Про Положення про народний (зразковий) аматорський колектив (студію) закладів культури системи Міністерства культури України» (зі змінами внесеними наказами Міністерства культури України  від 15.12.2003року № 779 та від 11.10.2013року № 968).

Зберігаються постійно.

         Журнал обліку роботи клубу за інтересами або аматорського об’єднання ведеться керівником об’єднання і заповнюється після проведення засідання ради чи заходу. Зберігається постійно.

Якщо клубний заклад не має власної бухгалтерії, то керівник закладу повинен мати журнал обліку платних послуг (товарно-касову книгу), матеріальних цінностей та технічних засобів. Цей облік ведеться за погодженням з централізованою бухгалтерією, яка обслуговує заклад. 

 

Звітна документація

1.    Щорічні статистичні звіти про роботу клубного закладу за  формою    7-НК.

Форма 7НК заповнюється у двох примірниках. Один зберігається у клубному закладі, другий надається управлінню культури обласної державної адміністрації (Обласному науково-методичному центрі культури). Зберігаються постійно.

2.    Текстові щорічні звіти про роботу клубного закладу складається за структурою квартального плану роботи і висвітлюють всі напрямки діяльності:

– культурно-просвітницька  та культурно-дозвіллєва діяльність клубного закладу;

– збереження та охорона нематеріальної культурної спадщини, розвиток декоративно-прикладного мистецтва;

стан мережі аматорських колективів, любительських об’єднань, клубів за інтересами, інших клубних формувань;

– співпраця з громадськими організаціями, спонсорами, виконання соціально-культурних програм;

– методична робота ( для ЦКП та центральних будинків культури); 

фінансово-господарська діяльність та платні послуги;

– інформаційно-аналітичні матеріали.

Зберігаються 3 роки.

 Органи місцевого самоврядування, відділи культури можуть періодично запрошувати додаткові інформаційні матеріали (інформації, довідки, звіти тощо) з будь яких питань, виконання окремих програм, розпоряджень тощо.

У клубному закладі повинні бути:

1. Історична довідка про діяльність клубного закладу

2. Сценарії клубних заходів та конкурсних програм.

3. Репертуарний фонд.

4.  Методичні, інформаційні, інструктивні матеріали з основних напрямків роботи.

5. Матеріали перевірки діяльності закладу.

6. Матеріали роботи оргкомітетів, журі оглядів, конкурсів, фестивалів.

7. Фотоальбоми, відео-аудіоматеріали.

8. Папка накопичувальних матеріалів, публікацій у ЗМІ.

Документи збираються в окремі папки, виходячи з умов роботи клубного закладу, зберігаються у керівника закладу або особи, призначеної керівником.

 

 Обов’язкова наочність клубного закладу:

– куточок  з державною символікою; інформаційний стенд (план роботи на місяць, графік занять гуртків, актуальні оголошення тощо); фотостенди  різноманітної тематики.

 

         Матеріал підготувала – провідний методист Обласного науково-методичного центру культури   Юлія Приймачук

 
Всі права захищено © 2024
Волинський обласний науково-методичний центр культури
Розробка сайту: веб-студія "WebMaestro"