Написати лист    Головна сторінка
 
Головна
Структура ОНМЦК
Історія
Сценарії
Фотогалерея
НКС Волині
Часопис "ЯРОВИЦЯ"
Контакти
З яких причин вважаєте себе культурною людиною?
Працюю в культурній галузі
Читаю книги
Не вживаю нецензурщини

ПОЛОЖЕННЯ про проведення обласного конкурсу з музично-теоретичних дисциплін2016.08.30 10:41

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ управління культури
 облдержадміністрації
_________________ № ____


 ПОЛОЖЕННЯ
про проведення обласного конкурсу
з музично-теоретичних дисциплін та
 музичної літератури серед учнів
 початкових спеціалізованих
 мистецьких навчальних закладів


 І. Загальні положення

 Обласний конкурс з музично-теоретичних дисциплін та музичної літератури серед учнів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів проводиться управлінням культури Волинської обласної державної адміністрації, Обласним науково-методичним центром культури (далі – Конкурс).
ІІ. Мета Конкурсу
2.1. Зацікавлення учнів дисциплінами музично-теоретичного циклу, підвищення рівня їх знань, розвитку творчих навиків, оцінки методичної роботи викладачів.
2.2. Основні завдання Конкурсу: виявлення найбільш обдарованих дітей в галузі музично-теоретичних дисциплін та музичної літератури серед учнів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів області; відбір кандидатів для навчання у Волинському державному училищі культури і мистецтв імені І.Ф.Стравінського.
ІІІ. Учасники Конкурсу
3.1. У конкурсі беруть участь учні початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів. 3.2. Вікові категорії: І категорія – 5-6 класи (6-річний термін навчання); ІІ категорія – 7-8 класи (8-річний термін навчання).
3.3. Номінації: Сольфеджіо: музичний диктант, слуховий аналіз, творче завдання; Музична література: письмова вікторина, завдання в тестах.
ІV. Умови проведення Конкурсу
4.1. Конкурс проводиться у три тури. І тур (відбірковий) – у всіх початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах області до 25 лютого 2017 року. ІІ тур (регіональний) – у базових школах за таким графіком: Ковельська школа мистецтв, Луцька музична школа №1 ім. Фридерика Шопена, Луцька музична школа №2, Володимир-Волинська музична школа – 01 березня 2017 року. На ІІІ тур (заключний) від кожної базової школи направляється не більше п’яти конкурсантів у кожній з категорій. ІІІ тур (заключний) – у Волинському державному училищі культури і мистецтв імені І.Ф.Стравінського 22 березня 2017 року.
4.2. Заявки (згідно з додатком) на ІІІ тур (заключний) та звіти про ІІ тур (регіональний) подаються до 15 березня 2017 року за адресою: Обласний науково-методичний центр культури, 43025, м. Луцьк, вул. П’ятницька гірка, 16. Контактні телефони: 771 039, тел./факс 723 546. E-mail: nmckv@ukr.net За достовірність даних на учасників ІІІ туру (заключного) Конкурсу відповідає директор базової школи.
V. Програмні вимоги Конкурсу
5.1. Сольфеджіо.
6-річний термін навчання
1. Одноголосний диктант (10 програвань, 25 хвилин). прості розміри, синкопи, пунктирний ритм; натуральний мажор, 3 види мінору (в т.ч. у поєднанні).
2. Слуховий аналіз – акустичні ряди та гармонічна послідовність в межах програми (15 хвилин) містить наступні завдання: 1) прості інтервали (12 співзвуч, 3 програвання); 2) акорди (12 співзвуч, 3 програвання): мажорний і мінорний тризвуки з оберненнями; малий мажорний септакорд з оберненнями; двічі зменшений септакорд; 3) акордова послідовність без ритмічної організації (3 програвання): головні тризвуки з оберненнями (1 речення); D7 з оберненнями; зм.VІІ7. 3. Творче завдання (15 хвилин): скласти мелодію за даним ритмом на жанровій основі (полька, вальс). Кожне завдання оцінюється за 12-бальною системою.
8-річний термін навчання
1. Одноголосний диктант (10 програвань, 25 хвилин) складні розміри (44, 68), синкопи, особливі види ритмічного поділу; натуральний і гармонічний мажор та 3 види мінору (в т.ч. у поєднанні); хроматичні звуки; відхилення у тональності І ступеня споріднення.
2. Слуховий аналіз – акустичні ряди та гармонічна послідовність в межах програми (15 хвилин) містить наступні завдання: 1) прості інтервали (12 співзвуч, 2 програвання); 2) акорди (12 співзвуч, 2 програвання): 4 види тризвуків, із них мажорний і мінорний – з оберненням; малий мажорний септакорд з оберненням; малий мінорний, малий зменшений та двічі зменшений септакорди; 3) акордова послідовність у формі періоду (3 програвання): головні тризвуки з оберненнями; D7 з оберненнями; ІІ7 та VІІ7.
3. Творче завдання (15 хвилин): скласти мелодію за даним ритмом на жанровій основі (марш, мазурка). Кожне завдання оцінюється за 12-бальною системою.

Письмова вікторина з музичної літератури (10 фрагментів).
6-річний термін навчання
1. Й.Гайдн – симфонія № 103, Es, „З тремоло літавр”: теми вступу, ГП, ПП з І ч.
2. В.А.Моцарт – симфонія № 40, q: ГП, ПП І ч.,
3. Л.Бетховен – симфонія № 5, с – ГП, ПП І ч., ГП фіналу. Увертюра „Егмонт”: теми вступу, ГП, ПП, кода.
4. Й.С.Бах – „ДТК”: прелюдії і фуги №№ 1, 2 (С, с). Органна токката і фуга (d).
5. Ф.Шуберт – вокальний цикл „Прекрасна мельниківна”: №№ 1, 2, 20. „Незакінчена симфонія”, h: вступ, ГП і ПП з І ч.
6. Ф.Шопен – Полонез № 3 (А), Мазурка № 49 (а), Вальс № 7 (сіs), Прелюдія № 20 (с), Етюд № 12 (с).
7. Е.Гріг – симфонічна сюїта „Пер Гюнт”: І сюїта – 4 пєси., ІІ сюїта – Пісня Сольвейг.
8. М.Глінка – опера „Іван Сусанін”: 2 хори інтродукції, полонез, пісня Вані, "Страха не страшусь", романс Антоніди, арія Сусаніна.
9. М.Мусоргський – опера „Борис Годунов”: "На кого ты нас покидаешь", "Расходилась, разгулялась", "Скорбит душа", "Достиг я высшей власти", "Еще одно", "Как во городе", "Месяц едет"; фортепіанний цикл „Картинки з виставки” – Прогулянка, №№ 5,9.
10. М.Римський-Корсаков – опера „Снігуронька”: "С подружками", "Полна чудес", ІІІ пісня Леля, "Но что со мной", хори: "Раним-рано", "Ай во поле", "Свет и сила".
11. П.Чайковський – опера „Євгеній Онєгін”: арія Ольги, арія Ленського, хори (І-ІІІ к.), сцена листа – "Пускай погибну я", "Кто ты, мой ангел"; фортепіанний цикл „Пори року”: "Підсніжник", "Баркарола", "Осіння пісня"; І симфонія (g) „Зимові мрії”: І ч. – ГП, ПП, основна тема ІІ ч.
12. Симфонія невідомого автора початку ХІХ ст.(g) ГП з І і ІV ч.
13. „Українська симфонія” М.Калачевського: ГП, ПП з І і ІV ч.
14. С.Гулак-Артемовський – опера „Запорожець за Дунаєм”: "Місяцю ясний", "Ой, щось дуже загулявся", "Відкіля це ти узявся", "Гей, Одарко", "О, мій друже", "Блаженний день, блаженний час", "Там за тихим, за Дунаєм".
15. М.Лисенко – опера „Тарас Бульба”: "Ой, кряче ворон", "Душа тремтить", Гей, літа орел", "Горе на Вкраїні", "Гей, не дивуйте", "Що у світі", увертюра (3 теми).
16. М.Леонтович. Хорові обробки: "Козака несуть", "Пряля", "Щедрик", "Дударик", "Над річкою, бережком". Завдання в тестах (10 тестів).
1. З запропонованого кола імен виділити:
а) віденських класиків;
б) композиторів-романтиків;
в) композиторів ХХ ст.
2. Назвати чи виокремити імена композиторів – засновників національних композиторських шкіл. 3. Назвати авторів вибраних (програмних) музичних творів.
4. Назвати жанри вибраних (програмних) музичних творів.
5. Визначити жанри вокальної та інструментальної музики.
6. Назвати оперні персонажі та їх голоси.
7. Вказати тональності ГП і ПП І-х частин симфоній курсу музичної літератури. Письмова вікторина з музичної літератури (10 фрагментів).
8-річний термін навчання
1. Й.Гайдн – симфонія № 103, Es, „З тремоло літавр”: теми вступу, ГП, ПП з І ч., ГП з ІV ч.
2. В.А.Моцарт – симфонія № 40, q: ГП, ПП І ч., менует – основна тема (ІІІ ч.) фортепіанна соната № 11, А: тема і заключна варіація з І ч., тема-рефрен (А) і тама-епізод (а) – ІІІ ч.
3. Л.Ван Бетховен – симфонія № 5, с – основні теми всіх частин (ГП, ПП І ч., 2 теми (As, С) з ІІ ч., 2 теми І розділу ІІІ ч., ГП фіналу). Увертюра „Егмонт”: теми вступу, ГП, ПП, кода; фортепіанна соната № 8, с: вступ, ГП і ПП з І ч.
4. Й.С.Бах – „ДТК”: прелюдії і фуги №№ 1, 2 (С, с). Органна токката і фуга (d).
5. Ф.Шуберт – вокальний цикл „Прекрасна мельниківна”: №№ 1, 2, 20. „Незакінчена симфонія”, h: вступ, ГП і ПП з І ч.
6. Ф.Шопен – Полонез № 3 (А), Мазурка № 49 (а), Вальс № 7 (сіs), Прелюдія № 20 (с), Етюд № 12 (с).
7. Е.Гріг – симфонічна сюїта „Пер Гюнт”: І сюїта – 4 п’єси., ІІ сюїта – Пісня Сольвейг.
8. М.Глінка – опера „Іван Сусанін”: 2 хори інтродукції, полонез, мазурка, пісня Вані, "Велик и свят", "Страха не страшусь", весняний хор, романс Антоніди, арія Сусаніна.
9. М.Мусоргський – опера „Борис Годунов”: "На кого ты нас покидаешь", "Расходилась, разгулялась", "Скорбит душа", "Достиг я высшей власти", "Еще одно", "Как во городе", "Месяц едет"; фортепіанний цикл „Картинки з виставки” – Прогулянка, №№ 1,5,9,10.
10. М.Римський-Корсаков – опера „Снігуронька”: "С подружками", "Полна чудес", ІІІ пісня Леля, "Но что со мной", хори: "Раним-рано", "Ай во поле", "Свет и сила".
11. П.Чайковський – опера „Євгеній Онєгін”: вступ, арія Ольги, арія Ленського, вальс (ІV к.), полонез (VІ к.), хори (І, ІІІ к.), сцена листа – "Пускай погибну я", "Кто ты, мой ангел"; фортепіанний цикл „Пори року”: "Підсніжник", "Баркарола", "Осіння пісня"; І симфонія (g) „Зимові мрії”: І ч. – ГП, ПП, основна тема ІІ ч., вальс з ІІІ ч., ПП з ІV ч.
12. Симфонія невідомого автора початку ХІХ ст.(g) головна партія І ч., основна тема ІІ ч., "Менует", ГП, ІV ч.
13. „Українська симфонія” М.Калачевського – 7 основних тем твору.
14. С.Гулак-Артемовський – опера „Запорожець за Дунаєм”: "Місяцю ясний", "Ой, щось дуже загулявся", "Відкіля це ти узявся", "Ти гуляєш дні і ночі", "Гей, Одарко", "О, мій друже", "Блаженний день, блаженний час", "Там за тихим, за Дунаєм".
15. М.Лисенко – опера „Тарас Бульба”: "Ой, кряче ворон", "Душа тремтить", Гей, літа орел", "Горе на Вкраїні", "Гей, не дивуйте", "Що у світі", увертюра (3 теми). 16. М.Леонтович. Хорові обробки: "Козака несуть", "Пряля", "Щедрик", "Дударик", "Над річкою, бережком".
Завдання в тестах (10 тестів).
1. З запропонованого кола імен виділити: а) віденських класиків; б) композиторів-романтиків; в) композиторів ХХ ст.
2. Назвати чи виокремити імена композиторів – засновників національних композиторських шкіл. 3. Назвати авторів вибраних (програмних) музичних творів.
4. Назвати жанри вибраних (програмних) музичних творів.
5. Назвати жанри вокальної та інструментальної музики.
6. Назвати номери, назви і тональності програмних симфоній.
7. Назвати оперні персонажі та їх голоси.
8. За текстом оперного номера визначити оперу і її автора, або оперного персонажа, або оперний номер.
9. Вказати літературні твори, за якими створені лібрето опер.
10. Назвати авторів конкретних творів.
11. Вказати тональності симфоній, тональні співвідношення ГП і ПП у І ч.
12. Підкреслити імена композиторів, які творили в жанрі:
а) опери;
б) симфонії.
Окремі завдання можуть мати форму наближену до завдань збірки дидактичного матеріалу «Музична література в тестових завданнях і кросвордах», К, 2006 р. (завдання: 3-5 (7-8 ст.); 3-4 (20-22 ст.); 1-4 (27-30 ст.); 14-15 (50-52 ст.). Кросворди 1-3, 8-10, 14. VІ. Журі Конкурсу
6.1. Голова журі І туру (відбіркового) – директор початкового спеціалізованого мистецького мистецького навчального закладу, члени журі – викладачі відділу музично-теоретичних дисциплін.
6.2. Голова журі ІІ туру (регіонального) – викладач Волинського державного училища культури і мистецтв імені І.Ф.Стравінського, члени журі – завідувачі відділами, викладачі музично-теоретичних дисциплін.
6.3. Голова журі ІІІ туру (заключного) – голова предметно-циклової комісії музично-теоретичних дисциплін Волинського державного училища культури і мистецтв імені І.Ф.Стравінського, члени журі – викладачі училища.
VІІ. Нагородження учасників
7.1. Переможцем Конкурсу є учасник, який отримав першість у двох номінаціях, лауреатами – учасники, які зайняли І, ІІ, ІІІ місця.
7.2. Переможець і лауреати Конкурсу нагороджуються дипломами управління культури обласної державної адміністрації.

Начальник відділу культури і мистецтв                                                             М.Р. Назаревич
 
Всі права захищено © 2024
Волинський обласний науково-методичний центр культури
Розробка сайту: веб-студія "WebMaestro"